Dabar nereikia nuolat rūpintis, kur rasti greitą įkrovimo stotelę, kad užtikrintumėte elektromobilio pakrovimą. Jūsų elektromobilio bateriją galima įkrauti net ir namuose. Tačiau svarbu atidžiai pasirinkti įkrovimo stotelės galią ir jungtį, kad elektromobilio įkrovimas būtų saugus ir patogus. Mūsų SINERGIJA ekspertai padės užtikrinti tinkamą įkrovimo stotelės įrengimą.
Įkrovimo lygiai
Elektromobilių įkrovimo stotelės skirstomos pagal jų galingumą, o ši savybė tiesiogiai įtakoja elektromobilio baterijos įkrovimo greitį. Pagal galingumą išskiriami trys įkrovimo lygiai: lėtas krovimas (iki ~3 kW), vidutinio greitumo krovimas (7-22 kW) ir greitasis krovimas (43-50 kW). Lėto ir greito krovimo metu naudojama kintamoji elektros srovė (AC), tuo tarpu itin greitam krovimui galima pasitelkti kintamąją elektros srovę (AC, iki 43 kW) arba nuolatinę (DC, iki 50 kW).
Greitasis įkrovimas
Greitasis įkrovimas, naudojamas greito įkrovimo stotelėse. Elektromobilio baterijos įkrovimo laikas priklauso nuo daugelio veiksnių, įskaitant lauko temperatūrą, baterijos temperatūrą, įkrovimo stotelės būklę, elektros instaliacijos būklę, įkrovimo stotelės būklę, baterijos talpą ir esamą įkrovimo lygį. Optimaliomis sąlygomis greitojo įkrovimo stotelėse nuo 0% iki 80% elektromobilio bateriją galima įkrauti per pusę valandos.
Vidutinio greitumo įkrovimas
Vidutinio greitumo krovimas yra rekomenduojamas elektromobilių gamintojų kaip būdas užtikrinti ilgiausią baterijų tarnavimo laikotarpį. Šis įkrovimo metodas sutrumpina baterijos įkrovos laiką maždaug dvigubai (iki 3-6 valandų), nes naudojamas toks pats buitinis elektros tinklas, tačiau srovės stiprumas padidinamas iki 32 amperų. Pavyzdžiui, jei įsigijote elektrinį automobilį, palaikantį greitąjį įkrovimą (iki 7 kW), galite pasirinkti ir įsigyti namų garaže tvirtinamą greito įkrovimo stotelę.
Lėtas įkrovimas
Lėtas įkrovimas yra labiausiai paplitęs ir lengvai pasiekiamas elektromobilių baterijų papildymo būdas. Šiam tikslui naudojamas standartinis vienfazis (10-16 A) buitinis elektros kištukinis lizdas, kurį naudodamas elektromobilis įkraunamas maždaug 3 kW galingumu. Lėtasis įkrovimas reikalauja tvarkingos elektros instaliacijos su įžeminimu. Šis įkrovimo būdas, priklausomai nuo baterijos talpos, užtrunka nuo 8 iki 24 valandų, todėl jį gali pasirinkti visi elektra varomi automobiliai.
Jungčių tipai
(level 2 charging) kintamos srovės AC jungtys:
- Type 1 jungtis. Naudoja tokie automobiliai kaip Chevrolet, KIA Soul EV, Nissan Leaf, Amerikos rinka skirti BMW i3, Volkswagen e-Golf. Jungtis populiari Japonijoje bei JAV.
- Type 2 jungtis. Europinis standartas. Naudoja tokie automobiliai kaip Hyundai Ioniq, Volkswagen e-Up, Renault ZOE, Europos rinkai skirti BMW i3, Volkswagen e-Golf
(level 3 charging) nuolatinės srovės DC jungtys:
- CCS/Combo – AC įkrovimo jungtis turi du papildomus kontaktus, kuriais paduodama nuolatinė srovė (DC). Egzistuoja keli variantai CCS su Type1 skirtas Amerikos rinkai ir CSS su Type2 skirtas Europos rinkai.
- Chademo – jungtis yra japonų gamybos, naudoja tokie automobiliai kaip Citroen, Peugeot, Mitsubishi, KIA, Nissan, Tesla elektromobiliai
- Tesla – veikia su unikaliu Supercharger įkrovimo tinklu, kuris Amerikoje naudoja vieno tipo jungtį, tuo tarpu Europoje – kitokio tipo, suderinamą su Type 2. Tesla Supercharger greito įkrovimo stotelės dar nėra prieinamos, todėl dauguma Tesla elektromobilių vairuotojų Lietuvoje turi naudoti Tesla jungties perėjimą į Chademo. Šis perėjimas leidžia joms krauti savo baterijas greito įkrovimo stotelėse, kurios yra aprūpintos tokia jungtimi.
Susisiekite konsultacijai:
https://www.sinergija.lt/elektromobiliu-stoteles/